Updates

DOT-lancer Andrea Dronk

De vraag naar marketing- en communicatiewerkzaamheden groeit en dus groeit onze flexibele schil ook mee. Sinds dit jaar werken wij samen met een aantal vaste freelancers – onze eigen DOT-lancers. Dit keer het woord aan Andrea Dronk. Andrea is sinds 2017 al actief voor Delft.business en sinds begin 2022 is aangehaakt als vaste DOT-lancer.  ”Mijn […]

Doelen en mijlpalen moet je vieren

Vijf jaar geleden startten Dennis, Nannette en Sabine met z’n drieën een avontuur. En wat voor één! Bij DOTbusiness vinden we dat je mijlpalen moet vieren. Dus organiseerden zij een verrassingsmiddag georganiseerd voor het hele DOTteam.   De middag begon met Sabine die toeterend de straat van ons kantoor inreed met een achtpersoonsbusje. Na een […]

DOT-lancer Anne-Louïse van den Dool

De vraag naar marketing- en communicatiewerkzaamheden groeit en dus groeit onze flexibele schil ook mee. Sinds dit jaar werken wij samen met een aantal vaste freelancers – onze eigen DOT-lancers. Dit keer het woord aan Anne-Louïse van den Dool. Anne is in 2020 begonnen met het schrijven van artikelen voor Delft.business en sinds begin 2022 […]

Nieuwe werknemer: Margot de Graaff

We hebben een senior communicatieadviseur en marketeer: Margot de Graaff. Vol enthousiasme gaat ze in haar nieuwe baan aan de slag. Wie is Margot? En wat gaat zij precies bij DOT doen? Allow her to introduce herself! “Vertel je verhaal alsof je het aan je moeder vertelt,” zei mijn hoofdredacteur toen ik – piepjong en […]

Betaalde of verdiende aandacht

Jaarlijks besteden Nederlandse marketeers miljarden euro’s aan gekochte aandacht in allerlei media. Of je nu door je sociale media bladert, het nieuws checkt, je mail doorwerkt, de radio luistert of tv kijkt, iedere minuut krijg je meerdere reclameprikkels op je afgevuurd. Er zijn heel wat mensen die proberen zoveel mogelijk de advertenties te skippen door […]

DOT-lancer Lenny Tamerus

De vraag naar marketing- en communicatiewerkzaamheden groeit en dus groeit onze flexibele schil ook mee. Sinds dit jaar werken wij samen met een aantal vaste freelancers – onze eigen DOT-lancers. Dit keer het woord aan Lenny Tamerus. Lenny is in 2020 begonnen met het schrijven van artikelen voor Delft.business en sinds begin 2022 is ze […]

Hoe bouw en houd je een netwerk?

Het is een vraag die iedereen de afgelopen tijd flink heeft bezighouden: hoe houd je in tijden van thuiswerken contact met elkaar? Met bestaande relaties, maar ook met mensen die je al kent. Om kennis uit te wisselen, contact te leggen met nieuwe relaties of om mensen aan elkaar te koppelen. Oftewel: hoe bouw je […]

In één oogopslag jouw online marketing resultaat bekijken

Je zet verschillende online marketingmiddelen voor je bedrijf in om zichtbaarheid te creëren. Maar hoe weet je nu wat het resultaat is? Je zult het vast herkennen: je wil weten hoe jouw social mediaposts scoren en welke pagina’s populair zijn bij jouw websitebezoekers. Het kost alleen moeite om deze data op te zoeken en daar […]

Nieuwe werknemer: Cleo Franssen

We hebben een nieuwe traffic manager: Cleo Franssen. Vol enthousiasme gaat ze in haar nieuwe baan aan de slag. Wie is Cleo? En wat gaat zij precies bij DOT doen? Allow her to introduce herself! Wie ben ik? “Ik ben een gezellige Brabander uit Eindhoven die gestrand is in de idyllische stad Delft. Ik ben […]

Instagram voor je bedrijf: waar begin je?

Een van de eerste dingen die ik ’s ochtends doe is scrollen door Instagram. De stories die ik selecteer om te bekijken zijn lekker kort (maximaal 10 seconden), hebben bewegend beeld, zijn persoonlijk en geven me inspiratie. Dat kan van alles zijn: fashion, marketingtips, vegan food, Delftse ondernemers en af en toe een bekende Nederlander. […]

Zomerinspiratie opdoen met DOT

Jaaaa, de zomer komt eraan! En met alle versoepelingen én de mogelijkheden voor een (buitenlandse) vakantie in het vooruitzicht kijken we daar allemaal meer dan ooit naar uit. Op zoek naar inspiratie voor een goed boek, een fijn festival, een leuke activiteit met de kinderen of een smakelijk recept? Wij delen graag onze zomerinspiratie met […]

Keuzes maken

Wat doe je als je op je 20e je bachelor haalt? Ga je doorleren? Neem je een break om werkervaring op te doen of ga je reizen? Misschien, als je nog even afwacht, wordt de keuze al voor je gemaakt. Maar als dat niet zo is, wat doe je dan? Ik kon mijn brein wel […]

Infographic: schrijf je biografie

Een biografie schrijven voor je bedrijf. Het lijkt een simpel, kort stukje tekst, maar als je eenmaal begint met schrijven kom je toch wat obstakels tegen. Waar staat je bedrijf eigenlijk voor? En hoe maak je de tekst memorabel? Met zoveel biografieën op het internet is het lastig om op te vallen. Karin legt je […]

Retargeting: effectief of irritant?

Je kent het wel. Je bent op zoek naar nieuwe schoenen, een nieuwe auto of een mooie nieuwe tent. Je bekijkt verschillende websites om je te oriënteren. Vervolgens zie je dat ene model waar je naar zocht nog een aantal keren terug in banners, online advertenties. En dat terwijl je hele andere sites bezoekt. Irritant? […]

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is jouw online visitekaartje Doe het maar eens. Googelen op je eigen bedrijf. Welke resultaten zie je aan de rechterkant van de pagina? Google is dé zoekmachine waar de meeste mensen hun zoekopdracht starten. Bedrijf is een gratis tool van Google waarin je al jouw bedrijfsgegevens kwijt kunt. Denk aan het vestigingsadres, […]

Hoe zet je videocontent op social media in?

Al van kleins af aan ben ik bezig met het maken van videocontent. Met een camera in de hand heb ik al aardig wat SD-kaartjes versleten. Vakantievideo’s, vlogs, sfeerverslagen in het theater of interviews met artiesten; het intrigeert me om te zien wat wél en niet werkt op social media. Als 3e jaars communicatiestudent heb […]

Creëer een paarse koe

Zo zit dat: Marketing Juist in deze tijd is het belangrijk om op te vallen. Hoe ga je er anders voor zorgen dat je klanten behoudt of nieuwe klanten aan je bindt? Je onderscheiden is essentieel. Want als je alles wil zijn voor iedereen, ben je uiteindelijk niks voor niemand. Marketing goeroe Seth Godin introduceerde […]

Mooie verhalen met koffie

Als klein meisje groeide ik op in een groot gezin in een boerendorp. Tot mijn zevende woonde ik met mijn moeder bij mijn opa en oma in huis. Mijn grootouders hadden in totaal 10 kinderen, waarvan er toen nog vijf thuis woonden. Je was nooit alleen en het was altijd een drukte van jewelste. Ik […]

Zes tips voor lokale zichtbaarheid

De pandemie. We kunnen er echt niet meer omheen. De gevolgen voor ondernemers zijn schrikbarend en ronduit triest. Maar dit is niet het moment om bij de pakken neer te gaan zitten. Je moet ‘de boer op’. Ervoor zorgen dat mensen weten dat je bestaat. En blijft bestaan. Want dat is het doel: overleven. Maar […]

Langzaam aan begint het te wennen

We zitten nu inmiddels zo’n drie maanden thuis. Langzaam aan begint het te wennen. Wij zijn thuis met z’n vieren: mijn vrouw, dochter (19) en een zoon (14). Onze dochter valt in de risicogroep in verband met haar astma. Hier waren wij dus al snel van de noodzaak doordrongen om snel alle luiken dicht te doen en contact te vermijden. Dit gebeurde bij […]

Ondernemen in coronatijden

Als ik dit schrijf is het 12 april. Precies een maand geleden kondigde premier Rutte de intelligente lockdown af. We schakelden over op thuiswerken en ontdekten massaal het videobellen. Al snel waren er de eerste creatieve oplossingen en initiatieven om anders te gaan ondernemen én om elkaar te helpen. En dan komen er mooie dingen tot stand. Ook […]

Omgaan met negatieve reacties

Door de komst van social media is er heel veel mogelijk op gebied van marketing en communicatie. Zo kun je bijvoorbeeld gemakkelijk je doelgroep op de hoogte houden, je bereik vergroten en op verschillende manieren nieuwe klanten werven. De andere kant van sociale media is dat gebruikers ook negatieve reacties kunnen achterlaten op jouw posts […]

Communiceren volgens de laatste trends

Traditiegetrouw publiceerden vele marketingplatforms eind 2019 de nieuwste marketing- en communicatietrends voor 2020. Wat zijn de Instagram trends voor 2020? Wat kunnen we dit jaar van LinkedIn verwachten? Marketing influencers roepen: dat moet je in 2020 echt niet vergeten! En dan doen TikTok, Facebook, YouTube, Pinterest, WhatsApp en Twitter ook nog een duit in het zakje. […]

Hoe bedenk ik een blogonderwerp?

In een tijd waarin de meeste mensen thuiswerken en weinig meer naar buiten gaan slaat de verveling snel toe. Sommigen van jullie zullen zelfs minder te doen hebben, omdat bepaalde werkzaamheden thuis gewoon niet mogelijk zijn. Maar wat doe je dan met de tijd die je over hebt? Nou, bloggen! Uit verveling scrolt men meer op […]

Online kan niet zonder offline

‘Het is een kwestie van kiezen voor de juiste mix’ Iedere ondernemer heeft tegenwoordig een eigen website, sommige ondernemers maken gebruik van digitale nieuwsbrieven en ook online adverteren op bijvoorbeeld Google is een veelgebruikte manier om in contact te komen met (potentiële) klanten. Wat is dan nog de rol van traditionele communicatiemiddelen zoals advertenties in […]