Wat je ook doet en waar je ook werkt, iedereen wordt geconfronteerd met de gevolgen van Covid-19. Werken doen we zoveel mogelijk vanuit huis en de zorg maakt overuren om mensenlevens te redden. De 1,5 meter samenleving werkt overal door.

Horecabedrijven staan compleet stil en komen met allerlei creatieve ideeën om de business toch nog enigszins op peil te houden. Ook gebruiken ze deze tijd om hun pand te schilderen of de vloer een goede beurt te geven. Op eenzelfde manier kunnen B2B bedrijven kijken naar hun communicatie. Als je minder klantbezoeken kunt plannen of bepaalde evenementen niet doorgaan kan je de tijd gebruiken om bijvoorbeeld je website eens goed tegen het licht te houden.

Websiteanalyse

Een goed werkende website is voor veel organisaties een belangrijk onderdeel van hun communicatiemix. Net als je pand is ook je website regelmatig toe aan een goede opfrisbeurt. Weet je niet waar je moet beginnen? Of ben je benieuwd hoe goed je website echt werkt? Een websiteanalyse geeft inzicht in aandachts- en verbeterpunten zowel op technisch als content niveau. Deze punten vertalen we vervolgens naar een concreet actiepuntenlijstje waar je meteen mee aan de slag kunt.

Wat houdt een websiteanalyse in?

  • SEO (search engine optimization oftewel zoekmachine optimalisatie): is je site goed vindbaar?
    • Hoe staat het met de laadtijd van je site? Zowel op mobiel als desktop?
    • Worden de juiste afbeeldingen gebruikt en zijn deze afbeeldingen voorzien van goede omschrijvingen?
    • De content. Worden de juiste koppen, headerindelingen en meta-omschrijvingen gebruikt?
  • Is het voor de bezoeker duidelijk waar je bedrijf voor staat?
  • Het gemak van de site: is de navigatiestructuur intuïtief? Kan de bezoeker makkelijk zijn weg vinden op de site? Wek je met de site het vertrouwen van de klant?

Wat levert het je op?

  • Een verbeterde site
  • Een hogere ranking op Google
  • Een gebruiksvriendelijke site
  • Vertrouwen van de klant

Meer weten?

We nodigen je graag uit voor een (virtueel) kopje koffie om de mogelijkheden te bespreken. Neem contact op met Petra voor het inplannen van een videocall.