Blog

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is jouw online visitekaartje Doe het maar eens. Googelen op je eigen bedrijf. Welke resultaten zie je aan de rechterkant van de pagina? Google is dé zoekmachine waar de meeste mensen hun zoekopdracht starten. Bedrijf is een gratis tool van Google waarin je al jouw bedrijfsgegevens kwijt kunt. Denk aan het vestigingsadres, […]

Hoe zet je videocontent op social media in?

Al van kleins af aan ben ik bezig met het maken van videocontent. Met een camera in de hand heb ik al aardig wat SD-kaartjes versleten. Vakantievideo’s, vlogs, sfeerverslagen in het theater of interviews met artiesten; het intrigeert me om te zien wat wél en niet werkt op social media. Als 3e jaars communicatiestudent heb […]

Nieuwe medewerker: Karin Hopster

Sinds 4 januari is Karin Hopster marketeer en contentspecialist bij DOTbusiness. Met haar ervaring en enthousiaste persoonlijkheid is zij de versterking die DOT zocht. Wie is Karin? Wat heeft zij hiervoor gedaan? En wat gaat zij bij DOT doen? Karin stelt zichzelf voor. Even voorstellen Sinds mijn jeugd heb ik een passie voor schrijven. Ik […]

Creëer een paarse koe

Zo zit dat: Marketing Juist in deze tijd is het belangrijk om op te vallen. Hoe ga je er anders voor zorgen dat je klanten behoudt of nieuwe klanten aan je bindt? Je onderscheiden is essentieel. Want als je alles wil zijn voor iedereen, ben je uiteindelijk niks voor niemand. Marketing goeroe Seth Godin introduceerde […]

Mooie verhalen met koffie

Als klein meisje groeide ik op in een groot gezin in een boerendorp. Tot mijn zevende woonde ik met mijn moeder bij mijn opa en oma in huis. Mijn grootouders hadden in totaal 10 kinderen, waarvan er toen nog vijf thuis woonden. Je was nooit alleen en het was altijd een drukte van jewelste. Ik […]

Zes tips voor lokale zichtbaarheid

De pandemie. We kunnen er echt niet meer omheen. De gevolgen voor ondernemers zijn schrikbarend en ronduit triest. Maar dit is niet het moment om bij de pakken neer te gaan zitten. Je moet ‘de boer op’. Ervoor zorgen dat mensen weten dat je bestaat. En blijft bestaan. Want dat is het doel: overleven. Maar […]

Instagram voor je bedrijf: waar begin je?

Een van de eerste dingen die ik ’s ochtends doe is scrollen door Instagram. De stories die ik selecteer om te bekijken zijn lekker kort (maximaal 10 seconden), hebben bewegend beeld, zijn persoonlijk en geven me inspiratie. Dat kan van alles zijn: fashion, marketingtips, vegan food, Delftse ondernemers en af en toe een bekende Nederlander. […]

Vacature: pas jij in ons team?

Vacature online marketeer We zijn op zoek naar uitbreiding van ons team! Met ons marketing communicatiebureau leveren we marcom diensten aan bedrijven en organisaties. Daarnaast zijn we initiatiefnemer en uitvoerder van het businessplatform Delft.business. Verbinden is de rode draad in alles wat we doen: verbinden van ondernemers aan hun doelgroep en het verbinden van ondernemers […]

Langzaam aan begint het te wennen

We zitten nu inmiddels zo’n drie maanden thuis. Langzaam aan begint het te wennen. Wij zijn thuis met z’n vieren: mijn vrouw, dochter (19) en een zoon (14). Onze dochter valt in de risicogroep in verband met haar astma. Hier waren wij dus al snel van de noodzaak doordrongen om snel alle luiken dicht te doen en contact te vermijden. Dit gebeurde bij […]

Ondernemen in coronatijden

Als ik dit schrijf is het 12 april. Precies een maand geleden kondigde premier Rutte de intelligente lockdown af. We schakelden over op thuiswerken en ontdekten massaal het videobellen. Al snel waren er de eerste creatieve oplossingen en initiatieven om anders te gaan ondernemen én om elkaar te helpen. En dan komen er mooie dingen tot stand. Ook […]