Blog

Samen verder

Met ingang van 1 januari 2019 zijn de marketing- en communicatieactiviteiten van Nota Bene overgenomen door DOTbusiness. Een nieuw begin, met vertrouwde gezichten! De afgelopen 18 jaar hebben we als Nota Bene heel veel mooie communicatieklussen en evenementen mogen uitvoeren, waaronder uiteraard de schaatsbaan in Delft. Maar liefst 15 winters organiseerden we met een super […]

Lancering Rijswijk Special

Het was een droom om de eerste Rijswijk Special te lanceren in het gloednieuwe gebouw van het Europees Octrooibureau (EPO). Bovenop het immense glazen gebouw keken de genodigden uit over Rijswijk. Mede dankzij de inspanningen van Bedrijven Belangen Rijswijk (BBR) kon deze Rijswijk Special bij het EPO gepresenteerd worden aan de genodigden die aanwezig waren. De […]

7 Tips voor succesvol brainstormen

Wilt u een nieuw product lanceren? Onderwerpen voor blogs bedenken? Of zoekt u een oplossing voor een bepaald probleem? Met een goede brainstorm kunt u al snel een paar grote stappen zetten. Maar waar moet u beginnen? Het eerste wat u doet is het formuleren van het doel. Wat wilt u bereiken met de brainstormsessie? […]

Hoe zit het met auteursrecht op foto’s?

Een foto die je op internet vindt mag je, vanwege het auteursrecht, niet ‘zomaar’ gebruiken. Natuurlijk weten we dat. Maar hoe weet je nou of er auteursrecht op een afbeelding rust? Je kent het wel: je schrijft een blog en o ja, natuurlijk wil je er een goed pakkend beeld bij. Even googelen en ja […]

Wat betekent de AVG voor je communicatie?

Op 25 mei 2018 wordt de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG, ook wel bekend onder de Engelse afkorting GDPR, General Data Protection Regulation) van kracht. Het doel: bescherming van persoonsgegevens. De regels rondom de AVG zijn complex. Ik kan checklists maken met 6, 12 of 25 tips, maar ik ben hierin geen expert. Dat laat ik […]

9 Tips voor een succesvol persbericht

Tegenwoordig worden er nog elke dag veel persberichten verstuurd naar (nieuws)redacties. Helaas belandt meer dan de helft ongelezen in de prullenbak. Hoe zorgt u ervoor dat uw persbericht wel gelezen wordt? We geven een aantal tips. Voordat u begint met schrijven, moet u eerst goed onderzoeken welke media u wilt benaderen. Waar zit de doelgroep? […]

Een intro schrijven, hoe doe ik dat?

Als u een geweldige kop voor een blog bedacht heeft, bent u er helaas nog niet. Mensen klikken misschien wel op de link, maar dat wil niet zeggen dat ze het artikel ook lezen. Daarom is een pakkende, boeiende intro heel belangrijk om de lezer te overtuigen verder te lezen. Maar hoe doet u dat, […]

Missie, visie, kernwaarden – (hoe) moet dat?

Ieder zichzelf respecterend bedrijf vindt dat ze er moeten zijn, maar ziet het vaak ook als een soort noodzakelijk kwaad: missie, visie en kernwaarden. Waarom heb je ze nodig en wat heb je eraan? ‘We willen een nieuwe website; kun je daar ook de teksten voor schrijven?’ Uiteraard kunnen we dat, maar om dat goed […]

Een visie formuleren, hoe doe ik dat?

In een vorig blog legden we uit wat een missie is en waarom het belangrijk is er een te hebben. Maar een missie is niks zonder een visie. Daarom gaan we nu dieper in op de visie. Wat is dit en hoe stel jij er een op? Toen je klein was, had je waarschijnlijk een […]