Blog

Nagenieten van ons Meet the DOTs feestje

Wij genieten nog steeds na van ons Meet the DOTs feestje! Wat bijzonder om zoveel vrienden, familie en relaties bij elkaar te zien. Mooi ook om dit samen met de kunstenaars in het gebouw te organiseren. Zij verzorgden verschillende workshops in hun creatieve ateliers; van airbrushen tot pottenbakken, voor elk wat wils. In ons kantoor werd een […]

Veelvoorkomende schrijffouten

Veel bedrijven plaatsen blogs op hun websites. Het is een goede manier om contact te houden met de klant en om je bedrijf zichtbaar te maken. Maar wanneer je tijdens het schrijven van een blog je best doet om de boodschap helder en boeiend neer te zetten, kun je bepaalde schrijffouten makkelijk over het hoofd zien. Wie regelmatig teksten schrijft, herkent het […]

Online kan niet zonder offline

Het is een kwestie van kiezen voor de juiste mix Iedere ondernemer heeft tegenwoordig een eigen website, sommige ondernemers maken gebruik van digitale nieuwsbrieven en ook online adverteren op bijvoorbeeld Google is een veelgebruikte manier om in contact te komen met (potentiële) klanten. Wat is dan nog de rol van traditionele communicatiemiddelen zoals advertenties in […]

Lancering Rijswijk.special #3 in De Loods

Lancering Rijswijk.special #3 in De Loods Sfeervol, verrassend en feestelijk: dat zijn de drie woorden die passen bij de lancering van Rijswijk.special #3. De prachtige, nieuwe Loods van Cavero in de Plaspoelpolder paste perfect bij het thema van dit nummer: Digitalisering. Roger Pels, directeur Cavero, vertelde waarom. Bekijk hier ook de terugblik op de lancering […]

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is uw online visitekaartje Doe het maar eens. Googelen op je eigen bedrijf. Welke resultaten zie je aan de rechterkant van de pagina? Google is dé zoekmachine waar de meeste mensen hun zoekopdracht starten. Bedrijf is een gratis tool van Google waarin u al uw bedrijfsgegevens kwijt kunt. Denk aan het vestigingsadres, het telefoonnummer, uw […]

Een visie formuleren, hoe doe ik dat?

In een vorig blog legden we uit wat een missie is en waarom het belangrijk is er een te hebben. Maar een missie is niks zonder een visie. Daarom gaan we nu dieper in op de visie. Wat is dit en hoe stel jij er een op? Toen je klein was, had je waarschijnlijk een droom. Misschien […]

Heb jij al een missie?

Tijdens een sollicitatiegesprek vertel je wie je bent, wat je doet, wat je kunt en wat je ambities zijn. Je probeert jezelf te verkopen. En dat is nou precies wat bedrijven ook moeten doen: zichzelf verkopen. Dat kunnen ze onder meer doen door een goede missie op te stellen. Maar hoe moet dat? Waarom is […]

Tips voor het opzetten van een positioneringsprofiel

Ieder zichzelf respecterend bedrijf vindt dat ze er moeten zijn, maar ziet het vaak ook als een soort noodzakelijk kwaad: het opzetten van een positioneringsprofiel. Waarom heb je er een nodig en wat heb je eraan? ‘We willen een nieuwe website; kun je daar ook de teksten voor schrijven?’ Uiteraard kunnen we dat, maar om […]

Hoe bedenk ik een blogonderwerp?

Bloggen kan soms erg lastig zijn. Want waar haal je toch elke keer weer inspiratie vandaan? Wij geven je graag een paar tips om weer met frisse moed en energie aan een nieuw zakelijk blog te beginnen. We zijn allemaal weleens inspiratieloos. Helaas komt het soms op een moment dat je juist bakken met inspiratie […]

Help, ik heb een writer’s block!

Wanneer je als ondernemer via blogs contact onderhoudt met klanten, kan het bij tijd en wijle eens gebeuren dat je geen goed onderwerp kan verzinnen om over te schrijven. Je hebt een writer’s block. Dit is een normaal verschijnsel onder schrijvers. Als blogschrijver heb ik er soms ook last van. Bij het schrijven van dit […]