Blog

Online kan niet zonder offline

Het is een kwestie van kiezen voor de juiste mix Iedere ondernemer heeft tegenwoordig een eigen website, sommige ondernemers maken gebruik van digitale nieuwsbrieven en ook online adverteren op bijvoorbeeld Google is een veelgebruikte manier om in contact te komen met (potentiële) klanten. Wat is dan nog de rol van traditionele communicatiemiddelen zoals advertenties in […]

Lancering Rijswijk.special #3 in De Loods

Lancering Rijswijk.special #3 in De Loods Sfeervol, verrassend en feestelijk: dat zijn de drie woorden die passen bij de lancering van Rijswijk.special #3. De prachtige, nieuwe Loods van Cavero in de Plaspoelpolder paste perfect bij het thema van dit nummer: Digitalisering. Roger Pels, directeur Cavero, vertelde waarom. Bekijk hier ook de terugblik op de lancering […]

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is uw online visitekaartje Doe het maar eens. Googelen op je eigen bedrijf. Welke resultaten zie je aan de rechterkant van de pagina? Google is dé zoekmachine waar de meeste mensen hun zoekopdracht starten. Bedrijf is een gratis tool van Google waarin u al uw bedrijfsgegevens kwijt kunt. Denk aan het vestigingsadres, het telefoonnummer, uw […]

Een visie formuleren, hoe doe ik dat?

In een vorig blog legden we uit wat een missie is en waarom het belangrijk is er een te hebben. Maar een missie is niks zonder een visie. Daarom gaan we nu dieper in op de visie. Wat is dit en hoe stel jij er een op? Toen je klein was, had je waarschijnlijk een droom. Misschien […]

Heb jij al een missie?

Tijdens een sollicitatiegesprek vertel je wie je bent, wat je doet, wat je kunt en wat je ambities zijn. Je probeert jezelf te verkopen. En dat is nou precies wat bedrijven ook moeten doen: zichzelf verkopen. Dat kunnen ze onder meer doen door een goede missie op te stellen. Maar hoe moet dat? Waarom is […]

Tips voor het opzetten van een positioneringsprofiel

Ieder zichzelf respecterend bedrijf vindt dat ze er moeten zijn, maar ziet het vaak ook als een soort noodzakelijk kwaad: het opzetten van een positioneringsprofiel. Waarom heb je er een nodig en wat heb je eraan? ‘We willen een nieuwe website; kun je daar ook de teksten voor schrijven?’ Uiteraard kunnen we dat, maar om […]

Hoe bedenk ik een blogonderwerp?

Bloggen kan soms erg lastig zijn. Want waar haal je toch elke keer weer inspiratie vandaan? Wij geven je graag een paar tips om weer met frisse moed en energie aan een nieuw zakelijk blog te beginnen. We zijn allemaal weleens inspiratieloos. Helaas komt het soms op een moment dat je juist bakken met inspiratie […]

Help, ik heb een writer’s block!

Wanneer je als ondernemer via blogs contact onderhoudt met klanten, kan het bij tijd en wijle eens gebeuren dat je geen goed onderwerp kan verzinnen om over te schrijven. Je hebt een writer’s block. Dit is een normaal verschijnsel onder schrijvers. Als blogschrijver heb ik er soms ook last van. Bij het schrijven van dit […]

Samen verder

Met ingang van 1 januari 2019 zijn de marketing- en communicatieactiviteiten van Nota Bene overgenomen door DOTbusiness. Een nieuw begin, met vertrouwde gezichten! De afgelopen 18 jaar hebben we als Nota Bene heel veel mooie communicatieklussen en evenementen mogen uitvoeren, waaronder uiteraard de schaatsbaan in Delft. Maar liefst 15 winters organiseerden we met een super […]

7 Tips voor succesvol brainstormen

Wilt u een nieuw product lanceren? Onderwerpen voor blogs bedenken? Of zoekt u een oplossing voor een bepaald probleem? Met een goede brainstorm kunt u al snel een paar grote stappen zetten. Maar waar moet u beginnen? Het eerste wat u doet is het formuleren van het doel. Wat wilt u bereiken met de brainstormsessie? […]